Czytasz wiadomości znalezione dla frazy: platformy transportowe





Temat: Ministerstwo nie chce wyburzenia szkoły, władze...
Gość portalu: beskid napisał(a):

> Na koniec: WARA od resztek Bielskich Tramwaji.

No to się "troszkę" spóźniłeś. Zabytkowa zajeznia (to jest ten budynek z placem
w podwórzu na tym odcinku Partyzantów), już parę lat temu była przerobiona na
salon samochodowy, a od jakiegoś czasu jest tam sklep.
Nie ma też już śladu po istniejącej kiedyś na tym placyku platformie
transportowej, którą pojedyncze wozy tramwajowe były wstawiane do
poszczególnych boksów zajezdni.




Temat: Obraz Polaka w Europie Zachodniej!!
www.mojawyspa.co.uk/artykuly/19533/Pijany-polski-kapitan-rozbil-statek
Polski kapitan jest oskarżony o rozbicie statku transportowego o platformę
gazową. W czasie zderzenia mężczyzna znajdował się pod wpływem alkoholu-
informuje The Reading Chronicie.

www.mojawyspa.co.uk/artykuly/19500/Polscy-piraci-w-Wielkiej-Brytanii
Według gazety, która powołuje się na władze samorządowe północnego Yorkshire,
imigranci z krajów Europy Środkowej i Wschodniej byli w zeszłym roku sprawcami
15 proc. wypadków samochodowych ze skutkiem śmiertelnym na drogach wiejskich
Yorkshire, a więc tylu co motocykliści, tradycyjnie należący do grupy wysokiego
ryzyka.






Temat: Remis ze wskazaniem na Microsoft?
Remis ze wskazaniem na Microsoft?
Systemu operacyjnego Samba?!

"Samba – nazwa oprogramowania, przeznaczonego dla serwera plików oraz
drukarek, współpracującego z platformą Windows, przeznaczonego dla platformy
Linux/Unix i rozpowszechnianego na licencji GNU. Protokół transmisji
wykorzystywany przez Sambę i systemy Microsoftu to SMB (Server Message Block,
stąd nazwa Samby), przy czym jako protokół transportowy niższej warstwy
używany jest TCP/IP. W Windows protokołem transportowym może być również
NetBEUI i IPX, ale w nowszych wersjach TCP/IP jest domyślną opcją."
pl.wikipedia.org/wiki/Samba_%28program%29
Ale miło że wspomnieli, że jest jakaś alternatywa dla M$.



Temat: SLD: zróbmy stół transportowy
SLD: zróbmy stół transportowy
Warszawski Okrągły Stół Transportowy to już był:

www.zm.org.pl/wost

Co ciekawe, reaktywacja WOST była jednym z punktów programu Platforma dla
Warszawy.

pozdrawiam, olek




Temat: Artykuły i wieści z regionu
teraz też jeżdżą na przymusowa pracę bo za chlebem panie za chlebem...

Raz mieszkałam w pokoju bez okien, innym razem bez drzwi, wożono nas na
plantację transportowym samochodem po około 30 osób "na pace", jedna łazienka
służyła 21 osobom, podobnie kuchnia, jedna kuchenka na 10 osób, wymagane 6 m kw.
powierzchni na 1 osobę było fikcją. Żaden z pracodawców nie dostarczał wody
pitnej na plantację. Pracowaliśmy w najgorszych upałach, jak też podczas
deszczu. Ogólnie dezinformowano pracownika na temat warunków przyszłej pracy.
Sporo z osób, które spotkałam na "saksach", gdyby wiedziały co nas czeka zapewne
nie zdecydowałoby się na wyjazd. Choć i tak nie trafiłyśmy najgorzej - np. przy
zbiorach ogórków pracownicy leżą na ruchomych platformach, a wyznaczona osoba co
15 minut uderza w platformę metalowym drągiem by pracownicy, pracujący od
wczesnego ranka oraz w upale, nie zasnęli.
www.sezonowi.org/com.php/read/1027




Temat: PO wygrała wybory! jednak wyjeżdzamy wszyscy do UK
Wiem że nie ma się co martwic na zapas. Aczkolwiek gdy wygrał PiS
wiedziałem że niedługo zaczną ścigac kazdego kto am chociaz więcej
niz inni. Bylem pewien iz niedlugo ujawnią sie ich kompleksy. To ze
spoleczenstwo zaglosowalo wedlug mnie nie jest tyle sukcesem
programu Platformy, Ich politykow czy etc. Po prostu ludzie chcieli
dac nauczke PiS-owi za ich popierzone myslenie i traktowanie ludzi
jak bydla w stylu "Monkey see, monkey do". Platforma wiem ze moze
lepiej pokieruje państwem ale bardziej obawiam sie o przyszlosc
nawet normalnych ludzi. Wsrod innych osob z branzy w ktorej ja
prowadze firme uchodze jak to sie mowi za "pie..a-filanstropa"
gdyz nie zatrudniam w oparciu o dzialanosc, ani zlecenia. Czego
wiekszosc osob nie robi w firmach transportowych. Obawiam się tylko
tego ze beda chcieli zrobic specjalistyczny rzad z ludzi Lewiatana i
BCC.



Temat: Przełom w sprawie trzeciej ramy?
VW to obecnie 4 zaklady- odlewnia na Debcu ,centrum logistyczne w swarzedzu i
fabryki pojazdow i zabudowy pojazdow uzytkowych w antoninku zatrudniaja obecnie
ok.6500 pracownikow ,do tego zaliczyc trzeba pracownikow kooperantow m.in w
swarzedzu i wrzesni[tlocznia blach]i innych,PKP Cargo,firm transportowych
dowozacych czesci do fabryki,firm transportowych wywozacych pojazdy z fabryki
[100 samochodow-platform],firm prawniczych obslugujacych firmy zwiazane z
VW,biura projektowe,firmy porzadkowe,firmy dowozace pracownikow do
fabryki,elektrownia iprzede wszystkim ich rodziny.We wrzesniu odbedzie
konferencja kooperantow VW majaca zachecic ich do przenoszenia produkcji do
Wielkopolski dzieki czemu powstana tysiace nowych miejsc pracy.Takze VW to
nietylko 5000 tys. miejsc pracy tak jak mowil czlonek naszego antoninka.Moze
mieszkanca Antoninka sie w zyciu powiodlo ale powinni wiedziec ze jezeli chca
odebrac nadzieje na prace i nadzieje nalepsza przyszlosc tysiacom ludzi i ich
rodzinom to te tysiace ludzi ma prawo odebrac lepsza przyszlosc ich
dzieciom ,wnukom i najblizszej rodzinie.



Temat: Afera autostradowa !
Afera autostradowa !
info.onet.pl/905777,11,item.html
Maciejewski odniósł się we wtorek do poniedziałkowej wypowiedzi posła
Platformy Obywatelskiej Janusza Lewandowskiego, dotyczącej negocjacji na
temat budowy tego odcinka autostrady A-1 z Gdańska do Torunia. Chodzi o
przedłużające się negocjacje w sprawie rozpoczęcia budowy.

Lewandowski powiedział, że Platforma Obywatelska chce, aby sejmowa Komisja
Infrastruktury wyjaśniła okoliczności niepodjęcia budowy autostrady A-1. Nie
wykluczył złożenia wniosku o powołanie komisji śledczej do zbadania tej
sprawy.

"Jeżeliby się okazało, że warunki kosztowe są porównywalne z innymi
projektami, realizowanymi w kraju i za granicą, to oznacza złą wolę po
stronie Ministerstwa Infrastruktury i sabotaż gospodarczy wszystkich regionów
położonych wzdłuż korytarza transportowego Północ-Południe (...). Być może
mamy do czynienia nie tylko z aferą Rywina i aferą Orlenu, ale aferą
autostradową, która zasługuje na własną komisję śledczą" - powiedział
Lewandowski.




Temat: Afera autostradowa !
Gość portalu: Monka Olej i NIK napisał(a):

> <a
href="http://info.onet.pl/905777,11,item.html"target="_blank">info.onet.pl/905777,11,item.html</a>
> Maciejewski odniósł się we wtorek do poniedziałkowej wypowiedzi posła
> Platformy Obywatelskiej Janusza Lewandowskiego, dotyczącej negocjacji na
> temat budowy tego odcinka autostrady A-1 z Gdańska do Torunia. Chodzi o
> przedłużające się negocjacje w sprawie rozpoczęcia budowy.
>
> Lewandowski powiedział, że Platforma Obywatelska chce, aby sejmowa Komisja
> Infrastruktury wyjaśniła okoliczności niepodjęcia budowy autostrady A-1. Nie
> wykluczył złożenia wniosku o powołanie komisji śledczej do zbadania tej
> sprawy.
>
> "Jeżeliby się okazało, że warunki kosztowe są porównywalne z innymi
> projektami, realizowanymi w kraju i za granicą, to oznacza złą wolę po
> stronie Ministerstwa Infrastruktury i sabotaż gospodarczy wszystkich regionów
> położonych wzdłuż korytarza transportowego Północ-Południe (...). Być może
> mamy do czynienia nie tylko z aferą Rywina i aferą Orlenu, ale aferą
> autostradową, która zasługuje na własną komisję śledczą" - powiedział
> Lewandowski.

"Niepodjęcia budowy autostrady", to podstawowe zajęcie min. Marka Pola. Minister
Pol swoje sukcesy mierzy w kilometrach niewybudowanych autostrad.




Temat: Pomarańczowy protest przeszedł ulicami Gliwic
Mniejszościowa większość, skazne na sukces Gliwice
Gość portalu: o. z k. napisał(a):
>
> Żądasz, żeby prezydenta mającego poparcie większości zastąpić takim, którego po
> piera mniejszość!

Frankiewicza "wyciśniętego" przez POgrabka- tysz z Żeników (od wstrętnego ŻEROWANIA silniejszych nad słabszymi), nie popiera - po pierwsze primo- żadna większość, a jeśli już, to zdechła mniejszość płatnego lobby transportowego.

To było po pierwsze pimo.
A po drugię, muszem zdjęć szkarpetkię, by liczyć z drugiego palca:
Po drugie primo, jego PO-parcia już nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PAN PREMIER TUSK, KANDYDAT NA STUPROCENTOWEGO PREZYDENTA POLSKI, WYPARTOLIŁ TEGO (ZF) I JEMU PODOBNYCH (JM) REBELIANTÓW Z PLATFORMY OBYWATELSKIEJ, A JASIU ROKITA PŁACI CENĘ FRANKIEWICZOWYCH INTRYG PO DZIŚ DZIEŃ.

ZA TO ZAPŁACISZ FRANEK,
WŁASNĄ CNOTĄ W KOLANIE.

I do rymu i rytmu,a ponadto riśtiś prowda.



Temat: Oshkosh HEMTT
Oshkosh HEMTT
Heavy Expanded Mobility Tactical Truck - seria samochodow ciezarowych
stworzona specjalnie dla celow transportowych w wojsku.

images.google.com/images?hl=en&q=Oshkosh+HEMTT&btnG=Search+Images&gbv=2
Producent: Oshkosh Truck Corporation
Silniki: 8V92TA - dwusowowy diesel, osmiocylindrowy w ukladzie V, 450 koni
mechanicznych, chlodzony ciecza. Detroit Diesel Allison
Uklad przeniesienia napedu: Allison, Automatic, 4 biegi plus wsteczny

Produkowany w 5 wersjach:
M977 - typowa ciezarowka,
M978 - cysterna o pojemnosci 8.875 litrow,
M984 - do usuwania wrakow z odpowiednia platforma i dzwigiem,
M983 - najbardziej znana wersja, pojazd bojowy dla systemow THAAD i Patriot
PAC-3 Conf. 3
M985 - ciezarowka z dzwigiem




Temat: PO chce odebrać przywileje studentom!!!
PO chce odebrać przywileje studentom!!!
"PO chce zabrać zniżki transportowe bogatym studentom" Czytaj tutaj >>>>>

Czyżby Platforma chciała podciąć gałąź, od której w pewnym sensie jest uzależniona?




Temat: Izraelsko-amerykanskie cwiczenia ABM i smycz
dirloff napisał:

> 3. Jak to się ma do obecnej, realnej operacyjnie jakości oraz ilości izraelskic
> h
> systemów Arrow-II? Wiesz coś więcej na ten temat matrek? Czy one są ciągle
> opracowywane i poprawianie, a wyprodukowano tylko małą, próbkową partię? Czy
> system już jest dopracowany i zaakceptowany, czy trwa pełną parą produkcja?
> Pytam, bo mnie również zastanawia ta informacja o "pozostawienu uzbrojenia" w
> Izraelu. Przecież Izrael - znając potencjał obronny oraz finansowy tego państwo
> - powinien być nasycony, czy wręcz przesycony izraelskimi oraz amer. systemami
> antyrakietowymi/antybalistycznymi. Dziesiatki baterii Arrowów, THAADów,
> Patriotów PAC-2/3, czy tych lądowych, lokowanych na platformach, Phalanxów...

To doniesienia prasowe. Roznie z takimi bywa, zwlaszca w szczegolach. Kiedy sie
jednak wezmie pod uwage ze znakomita wiekszosc elementow Arrow 2 produkowana
jest w stanach, po czym zwozona w czesciach do Izraela i dopiero na miejscu
montowana, to mozliwe ze w istocie chodzi jedynie o jakas wieksza dostawe czesci
Arrow 2 do montazu wiekszej liczby pociskow, a nie gotowej amerykanskej broni.

Pewne jest jedno - cokolwiek mowi obama, nie ma jeszcze gotowej ladowej wersji
Sm-3, wiec burki nie moga po prostu wyladowac standardow i zostawic
izraelczykom. Moze wraz z burkami przyplynal jakis statek transportowy z innymi
systemami? Nie wiem, ale chyba wowczas prasa opisywalaby to inaczej.

W tej chwili Izrael, z ameryaknami zapewne, pracuje nad Arrow 3, a wiec kolejna
juz wersją Chetz.



Temat: Pomarańczowy protest przeszedł ulicami Gliwic
> Frankiewicza "wyciśniętego" przez POgrabka- tysz z Żeników (od wstrętnego ŻEROW
> ANIA silniejszych nad słabszymi), nie popiera - po pierwsze primo- żadna większ
> ość, a jeśli już, to zdechła mniejszość płatnego lobby transportowego.

Obejrzyj sobie może protokoły PKW, które dokumentują, że Frankiewicza poparło prawie 56% zainteresowanych udziałem w wyborach mieszkańców. Ci, co byli niezainteresowani, teraz mogą sobie co najwyżej pluć w brodę, bo sami są sobie winni.

> PAN PREMIER TUSK, KANDYDAT NA STUPROCENTOWEGO PREZYDENTA POLSKI, WYPAR
> TOLIŁ TEGO (ZF) I JEMU PODOBNYCH (JM) REBELIANTÓW Z PLATFORMY OBYWATELSK
> IEJ, A JASIU ROKITA PŁACI CENĘ FRANKIEWICZOWYCH INTRYG PO DZIŚ DZIEŃ.

Frankiewicz wcale nie został "wypartolony" z PO, to wierutna bzdura - jedynie zawieszony. Moszyński - to prawda, z legitymacją partyjną musiał się pożegnać. Jasiu Rokita płaci cenę głównie za swoje ambicje i za intrygi Kaczyńskich, którzy wciągnęli do krajowej polityki jego żonę.



Temat: Jarmark u red.LISA w TVP2!!!
A co dowiedziałeś się od Niesiołowskiego?
Pdodobno zapierał się że wszystkie obiernice zrealizowali. I pewnie
ty to samo se myślisz. Kłamczuszki z was i psychomanipulatory.

borbali napisał:

> Z poniedziałkowych audycji LIS NA ŻYWO w TVP2 można dowiedzieć jak
w
> prymitywny sposób można manipulować opinią publiczną .
> W ostani poniedziałek dowiedziałem się[od kłamliwych
PISdzielców],że
> Pani Gardias jako pielęgniarka obecnie zarabia 900zł,że za rządów
> PIS zarabiała więcej,a Pan Frasyniuk ogłosił fakt,że Tusk
spowodował
> światowy kryzys i 30% firm transportowych[w tym jego]
zbankrutuje.Co
> do Pana Frasyniuka to jest bardzo prawdopodobne,bo on już
> doprowadził do bankructwa UW,a Tusk go opuścił i zbudował
największą
> partię polityczną,ktorej na imię Platforma Obywatelska.Tego
> Frasyniuk nie podaruje Tuskowi do końca życia,ale tego red. Lis
nie
> chce wiedzieć i dlatego go zaprasza.Ten fakt i brak reakcji wobec
> PISiorowych kłamstw,niesprawiedliwy podział czasu antenowego
> pomiędzy dyskutantów faworyzujących PISiorowych gości,a przede
> wszyskiem nie reagowanie na chamskie przerywanie wypowiedzi przez
> PISiorowych gości swoim adwersarzom dowodzi,że audycje red.Lisa
mają
> formę jarmarku i że są dowodem manipulacji opinią publiczną i
> wdzięcznością za zatrudnienie w PISiorowej telewizji z
> wynagrodzeniem sięgającym Himalajów.
> Żenada.
>



Temat: Geneza /nieudanego/zamachu stanu
Moca decyzji - juz nie nawet politycznej, a administracyjnej - bez zaswiadczenia
o niekaralnosci nie dostaniesz wizy do wielu krajow, nie zostaniesz pilotem
motolotni, nie dostaniesz pozwolenia na bron, ani zezwolenia na prowadzenie
uslug transportowych, nie przyjma Cie na kasjerke w banku, nie bedzie Ci wolno
szkolic kierowcow, nie zostaniesz aupair w Irlandii, nie dostaniesz sie do
szkoly oficerskiej, nie zostaniesz wykrzystana przez posrednikow oferujacyh
prace za granica, nie przyjma Cie do policji, ani do firmy ochroniarskiej
(przynajmniej teoretycznie), nie bedziesz mogla zostac technikiem administracji
kontroli technicznej pojazdów, itd.itp.
Nie chce mi sie juz dalej wyliczac
Wbij sobie w gugla "zaswiadczenie o niekaralnosci", sama poszukaj i zobacz jak
nagminnie jest lamane "prawo czlowieka do pracy".
Dodam - ku Twojemu zgorszeniu zapewne, ze jak ja sam bede szukal ogrodnika, to
zazadam od niego swiadectwa niekaralnosci.
Taki ze mnie juz lamacz liberalnych praw.

Przy okazji zauwazam, ze zajelas sie jedynie te czescia mojego postu, w ktorej
ci akurat odpuscilem. )
A co z damska logika w najezdzaniu na Platforme?




Temat: Zieloni w Warszawie decyduja o obwodnicy w..
Toty jesteś ignorantem
i (cytuję) "powtarzasz bezrefleksyjnie brednie"

"W połowie tego roku ma zostać uruchomiona pierwsza linia kolejowa dla tirów.
Samochody dostawcze będą przewożone na 700 km trasie od Rzepina do Suwałk,
czyli od granicy z Niemcami do granicy z Litwą. Ruch będzie odbywał się w obu
kierunkach, specjalnie przygotowanym do przewozu ciężarówek pociągiem."
www.zielonewrota.pl/index.php?art=2328&p=10&k=7&ls=8
oraz

"Gdyby postulaty organizacji ekologicznych, zawarte np. w haśle "Tiry na
Tory" (www.tiry-na-tory.w.pl), wzorowana na rozwiązaniach stosowanych w
m.in. Szwajcarii i Austrii, oznaczające przeniesienie ruchu tranzytowego
Tirów odbywającego się na terenie Polski i będącego przyczyną wypadków,
zniszczenia niedostosowanych polskich dróg, zanieczyszczenia środowiska,
hałasu na kolejowe platformy towarowe, w dalszym etapie reforma i zmiana
polityki transportowej Polski, umożliwiającej wzmocnienie roli kolei, spadek
cen transportu, poprawę bezpieczeństwa i szybkości transportu towarów i
ludzi w Polsce zostały zrealizowane, nie dochodziłoby do tak tragicznych
wypadków."
www.lists.most.org.pl/pipermail/eko-news/2006-October/000199.html
Nie obrażaj więc ludzi niepotrzebnie.




Temat: Zamiast dyskusji o cenach, spór o nazwy biletów
Zamiast dyskusji o cenach, spór o nazwy biletów
Niczego lepszego niż chaos w rządzach platformy nie można się by spodziewać.
Ich propozycje to totalny bezsens. Zero logiki, konsekwentnych działań
wynikających z przemyślanej polityki transportowej. Skala i struktura (które
bilety drożeją) podwyżki świadczy, iż w ogóle nie przemyśli tej kwestii.
Natomiast bezceremonialnie przywalają 30 % nie licząc sie z konsekwencjami. A
te moga być poważne. Już teraz miasto jest zakorkowane. Co będzie gdy resztki
opłacalności znikną w korzystaniu z komunikacji miejskiej?
Argumenty gości - naszych władz (ufffff!) to bełkot, a ich powiązanie z
realnymi działaniami totalny surrealizm. Likwidacja biletów rodzinnych - bo
nie chcą pokazywać dowodów!? Może w ogóle nie chcą pokazywać biletów, albo
legitymacji uprawniających do zniżek??!! Bezsens! Jest przecież regulamin. A
bilet rodzinny, jak słusznie zauważyła jedna z radnych PiS jest formą polityki
prorodzinnej. Ale co tam rodzina dla PO. Oni prowadzą przecież polityką
"liberalną", która o dziwo polega na radykalnych wzrostach wydatków
socjalnych. Tylko lepiej oczywiście dawać zasiłeczki dla meneli, niż wspomóc
wielodzietne rodziny wysyłające swoje dzieci do szkół. Ot i cała PO!!! Chaos,
paranoja, głupota!




Temat: Popecki: Ojcem dziecka Krawczyk jest polityk ni...
Dobrze mówisz że Łyżwa się nie wywinie, ale ten knurek nie jest Samoobroną. To
tak samo jakbyś oskarżył całe PO że robi lewizny a przypominam że Piskorski jest
nieźle umoczony.

Kawałek jego życiorysu:
W latach 1999-2001 był prezydentem Warszawy. Jedym z najpopularniejszych haseł
jakie głosił to "Metro + Obwodnica = Stolica". Niestety akcja ta nie przyniosła
rezultatu i Warszawa nie otrzymała dodatkowych pieniędzy na rozwój
infrastruktury transportowej. Bilans jego rządów jest kontrowersyjny i różnie
oceniany przez różne ugrupowania polityczne. Był oskarżany o liczne nadużycia w
trakcie pełnienia tej funkcji, choć żadnego z oskarżeń ostatecznie nie
dowiedziono. Zarzuty te związane były głównie z decyzjami o udostępnieniu
gruntów budowlanych spółdzielni mieszkaniowej Dembud, którą kierowali jego dawni
koledzy z KLD i NZS oraz przetargami na budowę mostu Świętokrzyskiego i Trasy
Siekierkowskiej (tzw. "afera mostowa"), które wygrała firma, której właścicielem
był mąż ówczesnej radnej UW, będącej członkiem komisji przetargowej. Przeciwnicy
polityczni, zwłaszcza pełniący od 2002 r. funkcję prezydenta Warszawy Lech
Kaczyński (PiS), zarzucali Piskorskiemu stworzenie tzw. "układu warszawskiego"
skupiającego lokalnych działaczy UW (a później Platformy Obywatelskiej) oraz SLD.



Temat: Greenpeace przyjechał zrobić porządek w Augustowie
kierowca Tira zostawia u na...170 zł
TIRY NA TORY to rozwiązanie stosowane w np. Szwajcarii, Austrii i idealne dla
Polski. Polska jako kraj tranzytowy przecinających się najważniejszych
europejskich szlaków transportowych wschód - zachód i północ - południe traci
zamiast zarabiać na tranzycie. Tiry niszczą nieprzystosowane polskie drogi,
powodują wypadki i zanieczyszczają środowisko. Jednocześnie bankrutuje polska
kolej, na skutek braku dobrych przepisów, które podobnie jak np. w Szwajcarii i
Austrii umożliwiałyby szybszy i tańszy dla kierowców przejazd przez Polskę
tirów na kolejowych platformach (TIRY NA TORY). Na obwodnice czekają
BEZKUTEZNIE SETKI MIAST... Niekompetencja polskich władz poraża już od wielu
lat.
LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH BEZPŁATNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH, DWUJEZDNIOWYCH
ZAMIAST AUTO=STRAT=KILKU ODCINKÓW PŁATNYCH,PRYWATNYCH NA KOSZT PAŃSTWA I
KOSZTEM ZMNIEJSZENIA WYDATKÓW NA INNE DROGI PUBLICZNE (tzw. "partnerstwo
publiczno - prywatne")

Nie chodzi o wprowadzenie cła, lecz realny koszt korzystania z dróg:WEDŁUG
BADAŃ PRZECIĘTNY KIEROWCA TRANZYTOWEGO Tira przejeżdżając całą Polskę zostawia
u nas łącznie zaledwie...170 zł (wliczając wszystkie koszty: opłaty, jedzenie,
noclegi).

Jednocześnie 1 Tir powoduje takie zniszczenia drogi jak przejazd 160 000
samochodów osobowych. Całodzienna winieta (opłata drogowa to tylko...6 zł,
paliwo maja tańsze własne itp.




Temat: Używane samochody ciężarowe - gdzie kupić
W Wielkiej Brytanii.

Branża transportowa kona (więc ciężarówki można kupić bardzo tanio), ze
szczególnym uwzględnieniem przewozów międzynarodowych (gdzie wiele firm
użytkowało cięzarówki z kierownicami po lewej stronie, które w UK są jeszcze
tańsze bo nikt ich tutaj nie potrzebuje).

Gadałem niedawno na parkingu z Litwinem laweciarzem dużego kalibru (3 DAFy XF na
platformie), który skupuje, zwozi do siebie i sprzedaje z niesamowitą przebitką.




Temat: Liberadzki o libacji w autobusie: lepiej, żeby ...
Oj Imiennik, Ty nawet ironii nie potrafisz zauwazyć. Czy pytanie jaką kawę i
wódecznosc serwuje sie w cafe -w tym wypadku Piechora - to już akt adoracji
socjaldemokracji made in Poland?
O kurde! "Papiórow" nie załatwiałem w Cafe Piechota, ale ścigałem tam ministra
Piechotę, by ten zadzwonił do swojej wiceminister i ustalił czy te "papióry"
dotarły tam gdzie trzeba.
W końcu chyba nie ważne gdzie ścigałem ministra - jesli chodzi o tę cholerna
droge, tak istotną dla regionu?
Ja ścigam skutecznie. Bo "papióry" dot. S3 wylądowały na tym biurkuy na którym
powinny wylądować. I są załatwiane takj, jak powinny.
***
Jeśli chodzi o Liberadzkiego - to go bronię...przed nim samym.
Bo ma nadzwyczajny dar samounicestwiania się.
Tak jak uporczywe upodobanie od lat do towarzystwa osób z problemami
alkoholowymi, nadmiernie pijącymi i jak widać ostatnio - ku pospolitym
pijusom-warchołom.
Znałem go ongiś, gdy był wziętym ekspertem ONZ, inteligentnym naukowcem z dużymi
perspektywami. Spec od sieci transportowych na poziomie europejskim.
Odczuwam podskórny żal, że nie potrafił z tego poziomu poszybować dalej, lecz
stacza się ku bagnu.
Pozycja europosła ponownie stworzyła mu po raz drugi szansę i dała przywoitą
platformę do takiego poszybowania, a on, jak widać, znowu pikuje w dół...
No cóż, ale to jego życie, a nie moje...



Temat: Trwaja rosyjskie prowokacje...
Trwaja rosyjskie prowokacje...
Sława!
uxa.osw.waw.pl/news/aktu.htm
Rosyjskie samoloty straszą Skandynawów
Dwa rosyjskie bombowce strategiczne Tu-160 pojawiły się w nocy z 25 na 26
grudnia u wybrzeży Danii, nie naruszyły jednak przestrzeni powietrznej tego
kraju. Samoloty zostały wypłoszone przez duńskie myśliwce F-16 i odleciały w
kierunku Wysp Brytyjskich, gdzie ich monitorowanie przejął brytyjski RAF.
O naruszeniu fińskiej granicy w rejonie miejscowości Porvoo przez rosyjski
wojskowy samolot transportowy Tu-154 poinformował natomiast 26 grudnia resort
obrony Finlandii. Rosja potwierdziła, że taki samolot znajdował się we
wskazanym rejonie, zaprzeczyła jednak zarzutom, jakoby przebywał on przez
kilka minut w fińskiej przestrzeni powietrznej.
Dwa tygodnie wcześniej przeciwko lotom rosyjskich myśliwców pokładowych Su-33
z lotniskowca "Admirał Kuzniecow" w rejonie pól naftowych na Morzu Północnym
(podczas manewrów Floty Północnej) zaprotestowała Norwegia. W nocie
przekazanej Moskwie stwierdzono, że loty te stanowiły zagrożenie dla
śmigłowców obsługujących platformy wiertnicze. W odpowiedzi Rosjanie zapewnili
21 grudnia, że latali wyłącznie w międzynarodowej przestrzeni powietrznej i że
okręty uczestniczące w manewrach opuściły już Morze Północne.

Forum Słowiańskie
gg 1728585



Temat: Tu-16/H-6 wiecznie zywy ?
Te samoloty nadawałyby się do muzeum wprost z linii produkcyjnej, chociaż w
sumie, B-52 posłużą jeszcze z 40 lat, a jako platforma do przenoszenia pocisków
manewrujących czy elektroniki Tu-16 nie byłby taki zły...

A może Chiny spróbują zbudować sobie bombowce na bazie samolotów
transportowych? Taka konwersja Iła-76 czy np. An-70 jest chyba do pomyślenia.



Temat: Droga przez Worek Zytawski; pogrózki niemieckie
Korytarz przegrany
Sława!
Korytarz przegrany "dzięki" PO
www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20041023&id=po34.txt

Umowa polsko-czesko-niemiecka o budowie przez tzw. worek żytawski drogi, która
przekieruje transport z południa Europy do Niemiec, narażając na szwank
interesy polskich portów, zostanie ratyfikowana przez prezydenta bez zgody
Sejmu wyrażonej w ustawie.
Chociaż jeszcze niedawno większość posłów głosowała za anulowaniem tej
niekorzystnej umowy, w piątek rząd zyskał w Izbie poparcie dla tzw. małej
ratyfikacji, tj. bez udziału Sejmu. Stało się tak dlatego, że zmieniła zdanie w
tej sprawie Platforma Obywatelska oraz koło Romana Jagielińskiego, które
głosowały razem z SLD - UP i SdPL. Na zawarcie tej umowy od lat naciskali
Niemcy, chcąc uzyskać korytarz transportowy do portu w Rostocku.
Małgorzata Goss

Pozdrawiam i zapraszam na:
Forum Słowiańskie



Temat: Łódź - biedne eldorado
Euforia nie na miejscu

W nowych centrach logistycznych zamiast magazynierów pracują automaty i
komputery – inwestorzy zachodni wprowadzają nowoczesne technologie, które nie
wymagają zatrudniania wielu ludzi. Dlatego trudno oczekiwać, że obecny boom
inwestycyjny szybko obniży nam poziom bezrobocia. Tym bardziej że nie udało się
ściągnąć inwestycji wymagających największego zatrudnienia – stało się tak w
Radomsku z fabryką Toyoty, która ostatecznie powstanie w Czechach.

– Wiem też o kilku inwestycjach, które ominęły Łódź. Najistotniejsze są
inwestycje w infrastrukturze, zwłaszcza transportowej, a to wciąż nie jest
najmocniejszą stroną naszego regionu. Niezbędne jest między innymi przedłużenie
pasa startowego na Lublinku. Przez to, że ta inwestycja się opóźnia, już
ponosimy straty, bo omijają nas tanie linie lotnicze, które wybierają inne
miasta – twierdzi Cezary Grabarczyk, poseł Platformy Obywatelskiej.




Temat: Opancerzone Rosomaki przekazane polskiej armii
Nieprawda
Gość portalu: fritz napisał(a):

> Chodzilo o mozliwosc transportu w Herkulesie w przypadku uzywania wiezy Hista.
> Zostaly zmodyfikowane. Mieszcza sie teraz, przy czym modele konkurencji byly
> do 50 cm wyzsze od Rosmaka, o wlasnie ten parametr byl problemem.

Każdy może sprawdzić parametry, bo są dostępne w internecie. Dlaczego tego nie
zrobiłeś i zabrałeś głos?

Wysokość Rosomaka bez wieży - 2,30 m. Wysokość wieży OTO Melara Hitfist ponad
pudło platformy: 0,824 m. Razem 3,124 m. Tymczasem wysokość przedziału
transportowego C-130: 2,74 m. Brakuje prawie pół metra. Rosomak z wieżą NIE
mieści się w C-130.

Problem transportu w C-130 dotyczy i dotyczył wyłącznie PROCEDURY - bo fizycznie
Rosomak (bez wieży) zawsze się mieścił w C-130 i już tym samolotem latał.
Amerykanie wymagają, aby między burtą pojazdu a ścianą kabiny było miejsce dla
obsługi kabiny samolotu (loadmastera) i tego wymagania akurat Rosomak istotnie
nie spełnia. Ale Stryker (inny KTO, używany przez armię amerykańska) też nie
spełniał - i amerykanie dla niego zmienili procedurę.



Temat: Czy z MI-8 można zniszczyć czołg?
Nasz agent ;-) pytał raczej o możliwość zniszczenia czołgu przez zestaw
śmigłowiec transportowy + npr. Teoretycznie możliwe - na pewno może popieścić
optykę, choć "przeżywalność" takiego zestawu p.panc na linii frontu byłaby
niewielka. Jeżeli zaś chodzi o uzbrojenie kierowane, to tutaj platforma ma
mniejsze znaczenie - przecież teoretycznie można zintegrować i Spike. Chińczycy
z rodziny Mi-8/Mi-17 robią zestaw przeciśmigłowcowy (wrzuciłem kiedyś fotki
śmigłowca z pociskami p.lot), izraelczycy na ciężkiej maszynie CH-53 wieszają
pociski Nimrod.

A.L.



Temat: Kaczyński nie rozmawiał z Rice o tarczy antyrak...
Antyrakietą w płot !
Należy dodać, że sam program MDI jest tylko częścią szerszego przedsięwzięcia,
znanego dawniej jako SDI, czyli program "gwiezdnych wojen". Zapoczątkowano go w
1983 r. za kadencji Ronalda Reagana jako kolejny etap wyścigu zbrojeń ze
Związkiem Radzieckim. Pomysł anulowano w wyniku protestów społecznych i w
obliczu upadku bloku wschodniego, a reaktywowano w ramach "wojny z terroryzmem".
W skład programu poza tarczą antyrakietową mają wejść inne systemy uzbrojenia, w
tym samoloty wyposażone w rakiety do niszczenia satelitów przeciwnika oraz
systemy YAL (korporacje Raytheo i Boeing) - czyli działa laserowe instalowane na
samolotach transportowych, mające niszczyć nadlatujące pociski balistyczne.
Pierwsze samoloty są w trakcie prób. Dalszym krokiem mają być platformy z
działami laserowymi, instalowane w przestrzeni kosmicznej. Skuteczność tych
systemów jest wysoce dyskusyjna, zwłaszcza w ramach niszczenia pocisków
balistycznych, lecących na wysokich pułapach. Systemy broni laserowej o wiele
bardziej nadają się do prowadzenia walki ofensywnej, czyli ostrzału z wysokich
pułapów terenu potencjalnego przeciwnika. Jest to więc broń o wyjątkowo
terrorystycznym charakterze. Wartość całego projektu to już nie miliardy, lecz
biliony dolarów. I o ile nietrudno pojąć, kto czerpie korzyści z tych programów
i czemu mają one służyć, to o wiele trudniej wyobrazić sobie skutki zastosowania
takich broni w stosunku do państw, które propagandyści pokroju Davida Fruma
określili mianem "osi zła".



Temat: W sobotę 1 listopada
> Kościuszki mogłoby udźwignąć jeszcze wiele, gdyby tylko ZDiT nie próbował
> obniżać przepustowości trasy dla tramwajów kosztem ruchu samochodowego poprzez
> wspaniały "system sterowania ruchem", który w papierach ma służyć transportowi
> publicznego - a w praktyce - samochodom. W połączeniu z krótkimi platformami
> przystankowymi na trasie wyraźnie widać, że ograniczenie pojemności al.
> Kościuszki dla pasażerów tramwajów bardzo leży komuś na sercu. Pytanie dlaczego
> - pozostawiam bez odpowiedzi. Powiem tylko, że wg. pierwszych założeń po
> Kościuszki miało jeździć 20 tramwajów na godzinę.

No niemożliwe, piesek przestał zajadle bronić OSSR?
Gdzie indziej to nawet ujada że nie jest uruchomiony...
Nawet zaczął krytkowac ŁTR...




Temat: Szybka kolej ominie Łódź
Szybka kolej ominie Łódź
To już jest ostre przegięcie pały tego rządu!!!!:

Politycy Platformy Obywatelskiej obawiają się, że kolejna (po drodze
ekspresowej S-8) inwestycja transportowa może ominąć Łódź. Trasa szybkiej
kolei łączącej Poznań i Warszawę miałaby bowiem zostać poprowadzona z
pominięciem naszego miasta.

- Podczas jednego ze spotkań przedstawiciel Ministerstwa Transportu nie
wykluczył, że plany budowy szybkiej kolei mogą zostać zmienione - mówi
Krzysztof Kwiatkowski, zastępca przewodniczącego sejmiku wojewódzkiego.

- Wszystko po to, by móc szybciej wybudować połączenia kolejowe na EURO 2012,
co podobno łatwiej i taniej będzie zrobić w szczerym polu, niż modernizując
już istniejące linie.
(msm) - Express Ilustrowany



Temat: Porozmawiajmy o UW - próbuję jeszcze raz:)
Powiem tak, gdyby nie Plan Balcerowicza, to bysmy byli na poziomie Bialorusi,
pozniej przyszlo sLD, ktore skorzystalo ze wzrostu gosp. i stalo sie, co sie
stalo. Zawlaszczanie panstwa, komercjalizacja przedsiebiorstw. Prywata,
prywata, prywata i tak jest do dzis.
UW to byla i chyba nadal jest moja partia, chociaz Frasyniuk srednio sie
sprawdza w roli przewo. Po prostu nie mozna jednoczesnie prowadzic firmy
transportowej i prowadzic partii, cos sie po prostu zaniedbuje.
Jednak nie iwdze zadnej innej partii na ktora moglbym z czystym sumieniem
zaglosowac. Platforma? Wiem, co sie dzialo w Mlodych Demokratach, gdy jeszcze
byli w UW i nieczego dobrego sie po tej druzynie Piskorza nie spodziewam.
Zenujaco wygladaly na przyklad wybory wladz kola warszawskiego, po sali
chodzily kartki z nazwiskami wlasciwych osob, a pozniej jeszcze afera z
Warszawianka i mostami. Szkoda gadac.



Temat: wrzutnia nocna/odbiór pieniędzy u klienta
W Pekao SA też jest taki produkt dla Klientów i nazywa się PekaoCash. Klient
podpisuje Umowę i może dokonywać wpłaty do wyznaczonych placówek Banku, bądź
bezpośrednio do ousoucera. Wpłaty dokonane księgowane są w dniu wpłaty,
wszystkie inne następnego dnia roboczego po dokonaniu wpłaty. Jest także opcja
na konwój (wpłaty i/lub zasiłki dostarczane bezpośrednio do Klienta), ale to
wymaga wyceny ze strony firm transportowych, które obsługują Bank. Dla Klientów
Korporacyjnych istnieje możliwość składania zapotrzebowania na transport przez
PB24, specjalną platformę komunikacyjną.



Temat: O czym powinni dyskutować radni w czwartek
Piotr Krzystek nie ma już żadnej mocy sprawczej w mieście. Urzednicy
go ignorują, zastępcy kompromitują a radni powoli zaczynają
przygotowywać pozycje startowe do wyścigu po diety w jesiennych
wyborach. Niestety w roku wyborczym zostaną podjete nieodwracalne
decyzje w sprawie umów na realizację inwestycji, które w
najmniejszym stopniu nie poprawią codziennego życia szczecinian ale
za to wpędzą miasto w długi (np. nieszczęsna hala widowiskowa).
Krzystek jest kontynuatorem polityki swojego byłego szefa Mariana
Jurczyka i szkoda tylko, że Nitras, który zrobił go prezydentem, tak
długo tolerował nieudolność swojego podopiecznego. Teraz parasol
ochronny PO został zdjęty. Platforma wystawiając Krzystka
popełniłaby harakiri. Inna rzecz, że Nitras nie dysponuje kadrami
zdolnymi Szczecin wyprowadzić z zapaści. Wprawdzie nie można mu
odmówić niewątpliwego osobistego talentu politycznego, ale
szczęśliwej ręki do ludzi nie ma. A wracając do problemu tzw.
polityki transportowej, to jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest zakup
większego i bardziej odpornego na złe drogi samochodu. Liczenie na
transport publiczny to przejaw naiwności, żeby nie powiedzieć
frajerstwa.



Temat: Jarmark u red.LISA w TVP2!!!
Jarmark u red.LISA w TVP2!!!
Z poniedziałkowych audycji LIS NA ŻYWO w TVP2 można dowiedzieć jak w
prymitywny sposób można manipulować opinią publiczną .
W ostani poniedziałek dowiedziałem się[od kłamliwych PISdzielców],że
Pani Gardias jako pielęgniarka obecnie zarabia 900zł,że za rządów
PIS zarabiała więcej,a Pan Frasyniuk ogłosił fakt,że Tusk spowodował
światowy kryzys i 30% firm transportowych[w tym jego] zbankrutuje.Co
do Pana Frasyniuka to jest bardzo prawdopodobne,bo on już
doprowadził do bankructwa UW,a Tusk go opuścił i zbudował największą
partię polityczną,ktorej na imię Platforma Obywatelska.Tego
Frasyniuk nie podaruje Tuskowi do końca życia,ale tego red. Lis nie
chce wiedzieć i dlatego go zaprasza.Ten fakt i brak reakcji wobec
PISiorowych kłamstw,niesprawiedliwy podział czasu antenowego
pomiędzy dyskutantów faworyzujących PISiorowych gości,a przede
wszyskiem nie reagowanie na chamskie przerywanie wypowiedzi przez
PISiorowych gości swoim adwersarzom dowodzi,że audycje red.Lisa mają
formę jarmarku i że są dowodem manipulacji opinią publiczną i
wdzięcznością za zatrudnienie w PISiorowej telewizji z
wynagrodzeniem sięgającym Himalajów.
Żenada.




Temat: Orkiestrowy tramwaj pojechał do Zgorzelca
Jestem znanym malkontentem, ale policzcie koszty chocby operacji
transportowych, najpierw na Rynek potem do Zgorzelca na dwoch platformach. Czy
ta zabawa nie kosztuje wiecej niz te pieniadze z licytacji ?



Temat: Analiza listu motywacyjnego
Analiza listu motywacyjnego
Siemanko!!! Nie wiem czy to właściwe miejsce do zamieszczania tego typu
tematów. Jeśli jednak ktoś ma ochotę niech przeczyta mój list motywacyjny i
odpisze co o nim sądzi. Będę niezmiernie wdzięczny. Mimo że podpierałem się
przykładami z internetu nie za bardzo jestem zadowlony z uzyskanego efektu.
Na pierwszy rzut oka wygląda to całkiem nieźle ale brakuje polotu. Jakoś to
niebardzo się kupy klei. Mickiewiczem ani Słowackim to ja z pewnością nie
jestem.

Warszawa 30.06.00
Adam Kowalski
ul.Farbowana8/345
00-001Warszawa
te-88l. 888-88
Dyrekcja ZZZ Sp.z o.o.
Zakład Naprawczy Taboru Kolejowego
ul. Jasia Fasoli
500-006 Warszawa

Szanowni Państwo,

Zwracam się uprzejmą prośbą o możliwość przyjęcia mnie do pracy w Państwa
zakładzie w charakterze wykwalifikowanego mechanika maszyn i urządzeń
przemysłowych.

Pragnę wykorzystać zdobytą wiedzę, rozwijać swe umiejętności i podwyższać
kwalifikacje, dlatego uważam, że Wasza firma jest jak najbardziej odpowiednim
miejscem do tego celu.

Jestem osobą obowiązkową, kompetentną, potrafię współpracować z zespołem
ludzi, odznaczam się bezkonfliktowymi i towarzyskim charakterem. Zdobyłem
gruntowne wykształcenie techniczne. Ukończyłem Technikum Mechaniczne w CKU i
ZSZ im. St. Staszica w Bombaju oraz policealne Studium Informatyczne.
Posiadam 3 lata praktyki zawodowej w Warsztatach Szkolnych. W latach 2003-
2005 byłem pracownikiem ZZZ Sp. z o. o. na stanowisku mechanik zestawów
kołowych. Do moich obowiązków należało również obsługa terminal oddziałowego
i wprowadzenie danych do systemu komputerowego SAP. Przez ten okres czasu
szczegółowo zaznajomiłem się z organizacją i zasadami funkcjonowania Waszej
firmy. Doskonale orientuję się w procesach naprawy i budowy platform
transportowych. Dlatego uważam, że byłbym odpowiednią osobą na zadane
stanowisko.

Praca w Waszym przedsiębiorstwie dałaby mi możliwość dalszego rozwoju
zawodowego, satysfakcję oraz stabilizacje i byłaby zgodna z moimi
predyspozycjami oraz dotychczasowym doświadczeniem zawodowym.

Mam nadzieję, że moje kwalifikacje i umiejętności pozwolą mi w pełni sprostać
Państwa oczekiwaniom. Z mej strony mogę gwarantować jak najlepsze
wywiązywanie się z powierzanych zadań i ciągłe doskonalenie swej osoby by
stać się pracownikiem wartościowym i wydajnym.
Proszę o przychylne rozpatrzenie mojej kandydatury.

Z poważaniem

Adam Kowalski




Temat: Grochowskie klimaty
Zapasy na zimę
Mamy już jesień i mimo dobrego zaopatrzenia sklepów, wszystkie przezorne
gospodynie gromadzą tradycyjnie zapasy na zimę. Było tak od zawsze jak sięgam
pamięcią.
Grochów był pod tym względem w uprzywilejowanej sytuacji, jako że surowce na
marmolady konfitury i inne specjały kulinarne można było kupić świeże, wprost z
chłopskich furmanek. W tym celu przyjeżdżali do nas nawet ludzie z innych
dzielnic. Osobną sprawą było zaopatrywanie się w towary strategiczne (dziś tak
nazwalibyśmy), tj. w kartofle i węgiel. Tradycyjnie na zimę statystyczna rodzina
kupowała około półtora metra kartofli i około tony węgla. Tak się wtedy
określało ilości tych surowców, i gdyby ktoś stosował ściśle miary metryczne nie
byłby rozumiany. Tym zaopatrzeniem w mojej rodzinie zajmowała się już tradycyjne
moja babka. Wyłącznie ona potrafiła przegadać każdego dostawcę, wykłócić się o
cenę i jakość towaru. Wozy z worami kartofli zatrzymywały się na ulicach w
pobliżu kamienic i po usłyszeniu przeciągłego wołania „kartofle, kartofle”
należało tylko wyjść z domu, by dokonać ew. transakcji. Były dwa w poszanowaniu
gatunki kartofli: almy i amerykany. Nie należało jednak wierzyć zapewnieniom
chłopa, ale dokonać sprawdzenia Ważna była barwa na przekroju i próba klejenia
się przekrojonych połówek – próba zawartości skrobi). Bulwa po przecięciu
powinna była mieć kolor intensywnie biały lub lekko różowy, a po złączeniu i
obróceniu jedną połówką w dół nie mogła rozpaść się. Gdy doszło wreszcie do
ubicia ceny i dokonania zapłaty, wybrany worek chłop brał na plecy i zanosił do
piwnicy.
Z wyborem gatunku węgla było już trudniej. Bryły musiały charakteryzować się
średnią wielkością, na spodzie platformy transportowej nie powinno być miału, a
między zwałami surowca nie mogły znajdować się domieszki węglopodobnego
kamienia. Nie bez znaczenia był oczywiście sam gatunek węgla. Najbardziej
pożądany był antracyt, który miał metaliczny, czarny kolor, w którym światło
odbijało się złocistym odcieniem. Był on bardzo kaloryczny, a podczas palenia
dawał śladowe ilości popiołu. W ogóle piec węglowy to było wspaniałe urządzenie
w gospodarstwie prywatnym (domownicy już byli mniej zachwyceni).Tu można było
spalić praktycznie wszystko: oczywiście papier, odpadki po posiłkach a nawet
obierki tak, że na śmietnik wysypywano tyko popiół i to wyłącznie w sezonie
ciepłym, zimą bowiem odpad z paleniska był doskonałym materiałem antypoślizgowym
na nawierzchnie ulic.
Mając w piwnicy takie zapasy, można już było ze spokojem oczekiwać nadejścia
zimy.:-)
Pozdrawiam




Temat: Sieć transportowa na Dolnym Śląsku
Korytarz CETC - ROUTE 65
Korytarz CETC - ROUTE 65 - osią rozwoju Polski Zachodniej

zachodniopomorskie.platforma.org/index.php?
option=com_content&view=article&id=1215:korytarz-cetc-route-65-osi-
rozwoju-polski-zachodniej&catid=121:padziernik-2009&Itemid=378

Od sztafety do konferencji – promocja idei. Szybki dojazd do pracy,
łatwe i bezpieczne podróżowanie, rozwój centrów logistycznych,
ekologiczny transport rzeczny dzięki rzece Odrze – to nie marzenia,
ale realne możliwości, które zakłada Inicjatywa
Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego CETC-ROUTE65.

Istota inicjatywy CETC-ROUR65

Inicjatyw wszelkiego rodzaju, samorządowych czy obywatelskich,
przybywa w Polsce z każdym rokiem. Fakt ten cieszy, gdyż duża
aktywność społeczna jest jednym ze wskaźników wysokiego poziomu
demokracji. Rzadko jednak zdarzają się oddolne inicjatywy
międzyregionalne, a tym bardziej międzynarodowe. Dlatego też warto
bliżej przyjrzeć się Inicjatywie CETC-ROUTE65, w której obecnie
bierze udział 11 regionów z 6 różnych krajów.

Znając dzisiejszy stan polskich dróg, można przypatrywać się z
niedowierzaniem wizji szybkiego i łatwego przemieszczania się po
kraju. Członkowie Inicjatywy wzięli jednak sprawy w swoje ręce i
usilnie dążą do uzyskania poparcia Komisji Europejskiej dla CETC
oraz wpisania korytarza w sieć Transeuropejskiej Sieci Transportowej
TEN-T jako projektu flagowego dla UE. Poparcie to znacząco ułatwi
zdobywanie funduszy na realizację różnorodnych projektów społeczno-
gospodarczych, a także na modernizację i rozwój infrastruktury
transportowej w regionach położonych na trasie Korytarza.
Sygnatariusze Porozumienia są przekonani, że ich działania przyniosą
realne zmiany, a korzyści będą odczuwalne przez wszystkich.

Cechą wyróżniającą Korytarz CETC-ROUTE65 od innych europejskich osi
transportowych jest płynąca wzdłuż jego trasy rzeka Odra. Fakt ten
stwarza dodatkowe możliwości komunikacyjne, a transport wodny jest
rozwiązaniem najbardziej ekonomicznym i ekologicznym. Udrożnienie i
przywrócenie żeglowności Odrze oraz rozwój infrastruktury portów
rzecznych to istotne cele Inicjatywy na najbliższych kilka lat. Z
kolei dla transportu morskiego ważna będzie modernizacja portów w
Świnoujściu, Szczecinie i Policach.

CETC-ROUTE65 to nie tylko sieć dróg. O korytarzu mówi się jak o osi
rozwoju. W dalszej perspektywie czasowej można się bowiem spodziewać
realnego ożywienia gospodarczego regionów i miast, których
Inicjatywa korytarza dotyczy.




Temat: Projekt kluczem do lotniska
LEPIEJ BY SIE ZAJELI:TIRY NA TORY NA KOSZT UE=
TIRY NA TORY NA KOSZT UE=POLSKA ZAMIAST ZARABIAĆ NA TRANZYCIE TRACI
Polska jako kraj tranzytowy przecinających się najważniejszych europejskich
szlaków transportowych wschód - zachód i północ - południe traci zamiast
zarabiać na tranzycie. Tiry niszczą nieprzystosowane polskie drogi, powodują
wypadki i zanieczyszczają środowisko. Jednocześnie bankrutuje polska kolej, na
skutek braku dobrych przepisów, które podobnie jak np. w Szwajcarii i Austrii
umożliwiałyby szybszy i tańszy dla kierowców przejazd przez Polskę tirów na
kolejowych platformach (TIRY NA TORY). Na obwodnice czekaja setki polskich
miast, ruch tranzytowy jest uciążliwością (zanieczyszczenia, hałas, wypadki) a
nie czynnikiem rozwoju gospodarczego.

Wypadek autobusu wiozącego białostockich uczniów to efekt zderzenia z Tirem, i
prawdopodobnie wyprzedzania rowerzysty - gdyby zostały spełnione postulaty
ekologów dotyczące przejazdu przez Polskę tirów na kolejowych platformach (TIRY
NA TORY), przenoszenia ruchu rowerowego na drogi rowerowe do takiej tragedii BY
NIE DOSZŁO.

Próby przypisania niekompetencji władz "protestom ekologów" jest bezpodstawne i
skandaliczne - niekompetencja i łamanie prawa Unii Europejskiej przez lokalne
władze powoduje, że np. Via Baltica nie tylko nie uzyskała do tej pory
dofinansowania ze środków Unii Europejskiej, ale wręcz grożą Polsce kary
finansowe za złamanie unijnych przepisów. W Polsce np. wciąż w wypadkach
spowodowanych przez leśne zwierzęta giną też ludzie (np. w województwie
podlaskim okolice Biebrzy), bo polskie władze pomimo nacisków organizacji
ekologicznych nie stosują powszechnych w Europie ogrodzeń dróg na terenach
leśnych, przejść dla zwierząt itp.

TIRY NA TORY to rozwiązanie stosowane w np. Szwajcarii, Austrii i idealne dla
Polski. Polska jako kraj tranzytowy przecinających się najważniejszych
europejskich szlaków transportowych wschód - zachód i północ - południe traci
zamiast zarabiać na tranzycie. Tiry niszczą nieprzystosowane polskie drogi,
powodują wypadki i zanieczyszczają środowisko. Jednocześnie bankrutuje polska
kolej, na skutek braku dobrych przepisów, które podobnie jak np. w Szwajcarii i
Austrii umożliwiałyby szybszy i tańszy dla kierowców przejazd przez Polskę
tirów na kolejowych platformach (TIRY NA TORY). Na obwodnice czekają
BEZKUTEZNIE SETKI MIAST... Niekompetencja polskich władz poraża już od wielu
lat.

LEPSZA SIEĆ PUBLICZNYCH BEZPŁATNYCH DRÓG EKSPRESOWYCH, DWUJEZDNIOWYCH ZAMIAST
AUTO=STRAT=KILKU ODCINKÓW PŁATNYCH,PRYWATNYCH NA KOSZT PAŃSTWA I KOSZTEM
ZMNIEJSZENIA WYDATKÓW NA INNE DROGI PUBLICZNE (tzw. "partnerstwo publiczno -
prywatne")




Temat: SoNorA -nowy projekt
SoNorA -nowy projekt
Sława!
www.port.szczecin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=370&Itemid=109
SoNorA -nowy projekt
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. przystąpił do
nowego projektu SoNorA ("South – North Axis", czyli "Oś południe –
północ"), który jest kontynuacją zakończonego w kwietniu 2008
projektu Adriatic-Baltic Landbridge (Most lądowy Adriatyk – Bałtyk).
W projekcie SoNorA bierze udział 25 partnerów z 6 państw - Austrii,
Czech, Niemiec, Polski, Słowenii i Włoch. Partnerem wiodącym,
odpowiedzialnym za prowadzenie projektu i jego efekty jest włoski
Region Veneto, który był również inicjatorem projektu AB Landbridge.

Projekt SoNorA powstał na bazie dyskusji nad sposobami
przyspieszenia rozwoju infrastruktury i usług w transporcie
multimodalnym na obszarze Europy Środkowej łączącej Bałtyk z
Adriatykiem. Planowane jest nawiązanie strategicznej współpracy w
obrębie wybranych transeuropejskich korytarzy transportowych,
stworzona będzie międzynarodowa platforma kooperacyjna z ekspertami
i reprezentantami ministerstw krajów zaangażowanych w prowadzenie
projektu, zostaną też przygotowane rekomendacje dla rozwoju sieci
TEN-T. Partnerzy projektu SoNorA będą wspólnie pracowali nad
zapewnieniem swoim regionom lepszej dostępności i wszelkich
wynikających z tego korzyści, a co za tym idzie nad przyspieszeniem
wzrostu gospodarczego i stworzeniem silnej ekonomicznie strefy w
Europie Środkowej.

Projekt SoNorA zakłada przygotowanie wspólnej strategii rozwoju
infrastruktury dla multimodalnej sieci transportowej łączącej
północne i południowe regiony Europy Środkowej. Na bazie tego
założenia Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, wspólnie z
Sekretariatem Technicznym CETC (działającym w ramach Urzędu
Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego), będzie pracował
na rzecz przyspieszenia rozwoju i promowania Środkowoeuropejskiego
Korytarza Transportowego (Central European Transport Corridor).

Budżet całkowity projektu: 7,100 mln euro.
Czas trwania projektu: 40 miesięcy: listopad 2008 – luty 2012.

Forum Słowiańskie
gg 1728585



Temat: Z gadania dróg nie będzie
Z gadania dróg nie będzie
Nie cichną podniesione głosy w sprawie budowy autostrady A1, mającej połączyć
Gdańsk z południem Polski. Inwestycja miała ruszyć już dawno temu, natomiast
wciąż pojawiają się kolejne problemy, odraczające powstanie nowej drogi.
Platforma Obywatelska podejrzewa Ministerstwo Infrastruktury o celowe
opóźnianie budowy i złą wolę w realizowaniu całej inwestycji.

PO chce, aby sejmowa Komisja Infrastruktury zajęła się wyjaśnieniem
okoliczności niepodjęcia budowy autostrady A1. Nie wyklucza wniosku o
powołanie komisji śledczej do zbadania tej sprawy - poinformował w
poniedziałek podczas konferencji prasowej w Sopocie Janusz Lewandowski (PO).

Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) nie
wykluczyła, że wystąpi do ministra infrastruktury, aby nie podpisywał umowy z
Gdańsk Transport Company (GTC) na budowę autostrady A1, bo oferta
inwestycyjna konsorcjum jest zbyt droga.

- Jeżeliby się okazało, że warunki kosztowe są porównywalne z innymi
projektami, realizowanymi w kraju i za granicą, to oznacza złą wolę po
stronie Ministerstwa Infrastruktury i sabotaż gospodarczy wszystkich regionów
położonych wzdłuż korytarza transportowego Północ-Południe (...). Być może
mamy do czynienia nie tylko z aferą Rywina i aferą Orlenu, ale aferą
autostradową, która zasługuje na własną komisję śledczą - powiedział
Lewandowski.

W opinii polityka Platformy, nie da się autostrady A1 wybudować w tym samym
czasie i taniej niż chce to zrobić GTC.

Koncesję na budowę i eksploatację odcinka A1 z Gdańska do Torunia (około 152
km) firma GTC otrzymała w 1997 roku. W sierpniu 2002 roku resort
infrastruktury, GTC i GDDKiA parafowały umowę koncesyjną w sprawie pierwszej
fazy projektu, budowy przez GTC 90 km autostrady A1 na odcinku Gdańsk-Nowe
Marzy (koło Grudziądza). Do tej pory nie została ona ostatecznie podpisana.

Umowa koncesyjna ma umożliwić koncesjonariuszowi dokonanie zamknięcia
finansowego, czyli określenie sposobu finansowania projektu i organizację
środków na realizację. Akcjonariusze GTC to: Skanska, która ma 26,4 proc.
akcji, taki sam pakiet akcji posiada przez spółki zależne firma Bechtel, bank
BGŻ ma 24,9 proc. akcji, a zajmująca się eksploatacją i utrzymaniem autostrad
firma Intertoll ma 21,89 proc. akcji GTC.
motoryzacja.interia.pl/news?inf=493591
Czyli jak w slynnej "Krotkiej rozprawie miedzy panem, wojtem, a plebanem":
"Ksiadz pana wini, pan ksiedza, a nam prostym zewszad nedza" :(




Temat: Strajk kolejarzy w Pomorskiem
Gość portalu: falafel napisał(a):

> ja jestem za całkowitym sprywatyzowaniem PKP. Obecnie
ten zlepek

Chyba nie masz zielonego pojecia jak dziala kolej u nas w
Polsce i na swiecie oraz co to jest bezpieczenstwo
transportowe panstwa.
Na calym swiecie kolej jest dotowana bo jest suma sumarum
najtanszym srodkiem transportu.

Drogi sa finansowane przez panstwo. Ty tylko placisz za
benzyne, w ktorej jest zenujaco niski podatek na drogi.
Tiry nie placa za zniszczone drogi, za tranzyt. (jedna 18
tonowa ciezarowka niszczy tak nawierzchnie jak 100
tysiecy!!! samochodow jedno tonowych. Niewiarygodne, ale
prawdziwe).

Za niszczenie srodowiska naturalnego, uzytkownicy
samochodow nie placa. A kolej jest ekologiczna.

Bezpieczenstwo. Za leczenie rannych w wypadkach
samochodowych Panstwo placi. A na kolei sa sporadyczne
(najczesciej sa to samobojstwa). A wszyscy wiemy jak
drogie jest leczenie.

Tam gdzie ja sprywatyzowano np Wlk Brytania. do
prywatnych przewozow panstwo doplaca 50%. A teraz
nastepuje RENACJONALIZACJA!!!. W niemczech koleje sa
panstwowe, a panstwo doplaca 38% do przewozow. I jak na
razie nie garna sie do prywatyzacji.

W szwajcarii zmadrzeli (transport przez ten kraj oplaca
sie tylko na platformach kolejowych), w Niemczech dotacje
sa na wysokosci 3mld EURO rocznie (rok 2000). A u nas w
tym roku 150mln EURO. Co to jest? To jest kpina.

Pol pcha ogromne pieniadze do prywatnych firm na
autostrady. I jak ich nie bylo tak nie ma. I mysle ze za
to odpalono mu kupe kasy. I przechodzimy do ulubionego
tematu w Polsce 'korupcja'.

I jak sie wypowiadasz o prywatyzacji i przeciwko
transportowi kolejowemu to podawaj argumenty, poparte
faktami, a nie rzucaj bezpodstawnych sloganow.

Pozdo
Robert



Temat: Parkowanie w kręgu piekła
parkingi komentarz
Nie chcą u siebie parkingu

Budowę garażu automatycznego przy ul. Sienkiewicza blokują mieszkańcy punktowca
przy ul. Zgoda 13. Boją się, że podziemna inwestycja naruszy konstrukcję budynku.
Na czterech piętrach zmieści się kilkaset aut, a na poziomie gruntu znajdą się
skwer i wjazdy do wind transportowych

Na czterech piętrach zmieści się kilkaset aut, a na poziomie gruntu znajdą się
skwer i wjazdy do wind transportowych

* Parking niezgody

To miała być pierwsza w stolicy inwestycja prowadzona w systemie partnerstwa
publiczno-prywatnego, a także pierwszy w Warszawie miejski parking automatyczny
(kierowca tylko wjeżdża na specjalną platformę, wysiada, a proces parkowania
odbywa się automatycznie). Były wizualizacje i szumne zapowiedzi, ale inwestycja
nie ruszyła do dziś.

– Mamy część niezbędnych dokumentów i badań potrzebnych do rozpoczęcia
inwestycji, gotowa jest koncepcja garażu. Niestety, wspólnota mieszkaniowa
skierowała sprawę do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, bo nie zgadza się na
budowę podziemnego parkingu – mówi Marcin Rzońca, wiceburmistrz dzielnicy.

W piątek, na prośbę mieszkańców bloku, odbyło się robocze spotkanie z władzami
dzielnicy na temat planowanej inwestycji. Mieszkańcy budynku przy ul. Zgoda 13
przedstawili swoje racje.

– Obawiamy się, że inwestycja, która wymaga tak głębokiego wykopu, może
negatywnie odbić się na konstrukcji wieżowca. Nasze fundamenty wychodzą poza
obrys budynku, są bardzo głębokie. Tymczasem automatyczny garaż ma wejść 15 m w
głąb, czyli porównywalnie do fundamentów budynku – mówi Zdzisław Goss, członek
spółdzielni Centrum, reprezentującej mieszkańców. Aktualnie u zbiegu ulic Zgoda
i Sienkiewicza, gdzie dzielnica planuje budowę nowoczesnego automatycznego
garażu, już istnieje parking naziemny. Trudno znaleźć na nim miejsce niezależnie
od pory dnia.

– Gdyby zbudować w tym miejscu garaż podziemny, zmieściłoby się więcej
samochodów, a jednocześnie na powierzchni można by urządzić skwer – przekonywał
burmistrz Rzońca. – Planujemy na 20 listopada jeszcze jedno spotkanie z
mieszkańcami. Wierzę, że uda się przełamać impas i będziemy mogli rozpocząć
szukanie inwestora.

Koszty budowy automatycznego parkingu szacuje się na 20 – 30 mln zł. Ma je
ponieść prywatna firma, która wybuduje parking. Przez określony czas będzie
czerpała zyski z jego prowadzenia. Później przekaże obiekt miastu.




Temat: Południowa Obwodnica Warszawy - START!
lepanto napisała:

> Więc uważaj z tym wieprzem. Bez wieprza nie byłoby siskomu.
> Uważ ponadto,ze ten wieprz jest szefem TVP i lepiej go tak nie obrażać. W końcu
>
> siskom musi z czegoś żyć. A TVP to potega. I mogą pokazać w dzienniku innych
> ekologów. Wiesz ilu jest ludzi łasych na pieniądze?
> A TVP pokazywała w reportażach z Rospudy gadające głowy z siskomu. Taka darmowa
>
> promocja ,marginalnego tak naprawdę, "ruchu" ?

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Urbański założył siskom - dawno się tak nie ubawiłem
Musisz być wyznawcą spiskowej terorii dziejów ;)

Fakt, że nie widziałęm tego programu
i możliwe, że tam był i Urbański. Możesz zacytować co wtedy przedstawieciele siskomu mówili - w niby poparciu pana U. ?

Śledzę działania tego stowarzyszenia od półtora roku i wiem, że sympatia do ekipy porzedniego gospodarza ratusza jest im obca.
Nieraz czytałem bardzo ostre wyrzuty za "dokonania" poprzedniej ekipy za zmniejszenie przekroju Wału Miedzeszyńskiego z 2x3 do 2x2 co powoduje, że trasa siekeirkowska się korkuje oraz za pomysł realizowalnia obwodnicy etapowej zamiast budowy już przygotowanej przez Piskorskiego - TOG (pare milionów wydanych na dokumentację poszło do kosza)

Za to widze ze strony SISKOMu zangażowanie, oddanie dla głoszonych ideii i merytorykę przy jej prezentowaniu.

Więc jeśli byli w tym programie to raczej nie popierali osoby
ale samą ideę budowy obwodnic.
I uważam, że niezależnie kto by reprezentował zdanie miasta - jeśli Ci ludzie by się z tym zgadzali też by go poparli.

Siskom jest w sprawę Rospudy zaangażowany od 2005 roku. Czyli na długo zanim Urbański rafiłdo TV.
Siskom jest autorem opracowania wariantu alternatywnego obwodnicy Augustowa.
który pokazuje jak na dłoni niekompetencję obecnych ministrów.
Jako strona merytoryczna tego protestu - nie dziwota że był prosozny o wypowidzi do mediów. Z tego co pamietam głównie prywatnych bo publiczne przedstawiały głównie punkt widzenia GDDKiA. A wtedy szefem TVP był jeszcze Wildsztajn

Konflikt z GDDKiA też nie był siskomowi na ręke, bo na pewno utrudnił współpracę w sprawach warszawskich - ale pokazali, że są bezkomrmisowi i bronią tego w co wierzą, nawet jeśli cena jaką muszą ponieść będzie wysoka.

Za udział w sprawie Rospudy siskom dostał od premiera razem z pozostałymi prtestującymi, szlachetny tytuł "szkodnika IV RP".

Jakby twoja teoria spiskowa była prawdą to siskom obecnie powinien działać przeciwko obecnym wąłdzom Warszawy, a o ile mnie pamięć nie myli to SISKOM recenzował program wyborczy platformy w kwestuiach komunikacyjno-transportowych.




Temat: "Komunikacją będzie jeździć 85% warszawiaków"
Cytaty z programu PO i HGW. Platforma dla Warszawy
"Jestesmy przekonani, 4e poprawa infrastruktury w okolicach miasta (autostrady,
szybka kolej, lotnisko) pozwoli na stworzenie lepszych
warunków do funkcjonowania instytucji europejskich, centrów zarzadzania,
bankowosci i finansów. Doswiadczenia wielkich, europejskich miast pokazuja, 4e
jakosc infrastruktury komunikacyjnej, usługowej i biznesowej jest decydujacym
atutem w staraniach o pozyskanie inwestorów zagranicznych."

Zakladam, ze gawiedz warszawskia ma zmykac do autobusow, a jezdnie maja zostac
oczyszczone dla inwestorow zagranicznych. Tak se ne da :))

"Wa4nym wyzwaniem jest budowa jednolitego, zintegrowanego systemu transportowego
na obszarze metropolii. Dotychczas układ komunikacyjny Warszawy i okolicznych
miejscowosci kształtował sie promieniscie, co sprawia, 4e stopien zintegrowania
peryferyjnych czesci metropolii jest nikły. Dlatego szczególnie wa4ne jest
szybkie i rozsadne zbudowanie sieci obwodnic Warszawy, oraz doprowadzenie
autostrady do rogatek miasta i przeprowadzenie jej poza granicami miasta w
kierunku Siedlec. Bedziemy te4 w zakresie, w jakim to mo4liwe wspierac rozbudowe
i modernizacje nie zawsze dzis
dro4nych dróg wylotowych na Gdansk, Białystok, Siedlce, Lublin, Kraków, Poznan."

Po co udrazniac wyloty, skoro tamuje sie wloty? No i jak tam klamczuszki?

"Zlikwidujemy sztuczny i ekonomicznie nieefektywny podział na koleje podmiejskie
i Szybka Kolej Miejska zastepujac je jednolitym, metropolitalnym systemem
połaczen kolejowych, a tam gdzie oka4e sie to opłacalne zbudujemy tramwajowe
linie pozamiejskie.
Naprawimy błedy poprzedników, którzy nie rozumieja, 4e metro i kolej musza
tworzyc jednolity system transportu. Scisle zintegrujemy system metra z siecia
kolei naziemnej oraz parkingami „parkuj i jedz”."

No i jak tam klamczuszki?

A w ogoel, polecam poczytac sobie te pisemko Sci-FI. Co zrobili z tego wielkiego
programu?

Ale wyborcow dalo sie wkrecic. Gratulacje dla fachowcow z PO.

www.holdenmajer.pl/pdf/PO_dla_Warszawy.pdf




Temat: W sobotę 1 listopada
> Nieprawda. Pojawienie się 16 MA się do rozrzedenia kursowania 2, 3, 6

2,3 i 6 mogłyby z powodzeniem kursować co 7,5 minuty. Nie ma przeciwwskazań. Co
do 6 - problemem może być rzekoma kiepska pojemność pętli Kurczaki - ale nie
takie rzeczy się robi. Pętla to nie klub dyskusyjny, w którym tramwaj musi stać
pół godziny.

Nie powiesz mi, że ZDiT jest tak głupi, że celowo zabrał połowe k
> ursów 15 z Pomorskiej.

Oczywiście, że powiem. W końcu - jak sam widzisz - cięcia zostały wprowadzone.
Gdyby ZDiT "nie był tak głupi" to niedobór w obsłudze Pomorskiej by jakoś
załatał niezależnie od linii 16.
Sprawa jest prosta - ZDiT zrobił cięcia. Powstanie 16 jest tu skutkiem a nie
przyczyną. To nie było tak, że ZDiT się uparł, że koniecznie musi być 16 na
Paderewskiego - bo przez n lat jej brak nikomu nie przeszkadzał. Po prostu -
dyrektorka wymyśliła sobie "oszczędności" (które tak naprawdę tylko pogłębią
straty) i próbowano jakoś łatać dziury. Powtarzam - mylisz skutek z przyczyną.

Z resztą najlepszym przykładem jest linia 1. Kursowanie 16tki nie miało na nią
żadnego wpływu (linie te nie spotykają się w żadnym punkcie trasy), a mimo to
rozkład pocięto i to wbrew logice nakazującej pozostawienie 10minutowego taktu
celem wyrównania częstotliwości na Dołach.

Zwyczajnie Kościuszki (jak i pętla Kurczaki) nie sa w st
> anie udźwignąć dodatkowej linii.

Kościuszki mogłoby udźwignąć jeszcze wiele, gdyby tylko ZDiT nie próbował
obniżać przepustowości trasy dla tramwajów kosztem ruchu samochodowego poprzez
wspaniały "system sterowania ruchem", który w papierach ma służyć transportowi
publicznego - a w praktyce - samochodom. W połączeniu z krótkimi platformami
przystankowymi na trasie wyraźnie widać, że ograniczenie pojemności al.
Kościuszki dla pasażerów tramwajów bardzo leży komuś na sercu. Pytanie dlaczego
- pozostawiam bez odpowiedzi. Powiem tylko, że wg. pierwszych założeń po
Kościuszki miało jeździć 20 tramwajów na godzinę.



Temat: W Łodzi jak zwykle, a w Niemczech...
Gość portalu: furippu napisał(a):

> A jak tam fajnie jezdza te tramwajki waskimi i stromymi ulicami :-)

Na przykład takimi? :-)

img230.imageshack.us/img230/5193/p1080083nc8.jpg
A w ogóle to Moguncja funkcjonuje na rozstawie metrowym i ma na razie jeszcze
sporo M8S. Istnieją 3 linie, w zasadzie jedna trasa rozdwojona na obu końcach
(obecnie część w remoncie) i jedna spod dworca w innym kierunku. Przez miasto
poprowadzone wybitnie, węzeł przesiadkowy pod dworcem to kwintesencja
funkcjonalności. Projektantów okolic kaliskiego powinno się tam wysłać na
przymusowe praktyki. Mogliby zamiatać chodniki pod dworcem tak długo aż by
zrozumieli :-/
W zasadzie w Moguncji jest wszystko czego trzeba, by pokazać jak robi się
transport (my w Łodzi mamy wszystko co trzeba, by pokazać jak się go nie robi):
węzły przesiadkowe drzwi w drzwi, pasy tramwajowo-autobusowe, podwyższone
platformy przystanków, strefy pieszo-tramwajowo-autobusowe, dobra integracja
transportu miejskiego i kolejowego o biletach z litości nie wspomnę (Moguncja
leży w dwóch związkach transportowych), bo nasza 11 z trzema rodzajami biletów
to śmiech, gdy w Niemczech na jednym bilecie można zjechać kilkaset kilometrów
pociągiem i jeździć wszystkimi autobusami i tramwajami po drodze.
Większa relacja po powrocie, ale teraz taki smaczek z katedrą w tle:

img236.imageshack.us/img236/7493/p1080072ao6.jpg

Udało się także przejechać niezapomnianą linią 14 we Frankfurcie. Dwa bardzo
długie przystanki tramwaj jedzie zupełnie przez las. Jedzie sie tak, jakby
jechało się przez Łagiewniki, a koniec trasy, leżący na granicy miasta wieńczy
taka oto krańcówka.
Wagon bardzo nietypowy (na żadnej innej linii nie spotyka się już chyba nic
poza niderflurami) dla Frankfurtu i jednoczśnie spora ciekawostka - wagon
wysokopodłogowy dostosowany do pracy z wysokimi peronami - czy planowano
połączyć sieć U-bahn z tramwajami, czy też przerobić linie tramwajowe na system
wysokopodłogowy? Tak czy inaczej pomysł wyraźnie zażegnano i wagony jeśli
pojawiają się jeszczo, to naprawdę z rzadka.

img297.imageshack.us/img297/8751/p1080139qo7.jpg

Pozdrawiam!



Temat: Via Baltica oknem na świat
cd: Rail Baltica lepsza od obwodnicy

Protestujących wspierają potężne media, jest za nimi Komisja Europejska i spora
część krajowej opinii publicznej, zmiany klimatyczne zaczynają być widoczne
nawet dla tych, którzy nie wychodzą z klimatyzowanych wnętrz, dlatego szkoda by
było, gdyby cała ta spora mobilizacja i poświęcenie nie zostały zmienione w
jakiś sukces bardziej długofalowy.
Paradoksalnie, jestem przekonany, że gdyby rozwiązywanie problemu zacząć od
Rail Baltica i zmiany stawek dla różnych rodzajów transportu w całej Polsce
oraz programu doraźnych działań, takich jak choćby światła i kładki dla
pieszych czy paru uczciwych policjantów w newralgicznych punktach miasta, to
mieszkańcy Augustowa odczuliby ulgę szybciej niż w przypadku obwodnicy. W
dodatku mieliby nadal w okolicy coś pięknego, czego nie ma już nigdzie indziej
i czego wartość będzie rosła, a przede wszystkim zasłynęliby w Polsce jako ci,
którzy pierwsi odważyli się być rozumni. A jeżeli Jarosław Kaczyński szczerze
uważa, że lokalna społeczność ma prawo decydować w sprawach dotyczących
finansów całej Polski, to można by zaproponować lokalne referendum nad zakazem
tranzytu ciężarówek przez to miasto i przymus ładowania ich na platformy
kolejowe. Albo na temat zamknięcia dla tirów przejścia w Budzisku. I niech to
będzie referendum tylko na Podlasiu albo nawet w samym Augustowie. Jestem za.

Wiem, że to rozwiązanie trudniejsze do przeprowadzenia – trudniejsze, bo lobby
autostradowe naprawdę istnieje, a na budowę autostrad wydaje się w Polsce co
roku około 10 miliardów złotych, a jeśli się wydaje, to ktoś ten podarunek z
budżetu dostaje i z niego nieźle żyje. Ale by nawiązać do klasyka – nie można
zmienić warunków i politycznych realiów bez konsekwentnego demaskowania iluzji,
które je chronią. Tiry i polityka transportowa nie są jakimś prawem natury,
niczym przypływ morza czy pory roku. Są tą częścią rzeczywistości, która zależy
od ludzi. Paradoksalnie, także dlatego trudno jest ją zmienić, bo ludzie mają
interesy. (...)




Temat: Zestrzelenie Irańskiego Airbasa jak było naprawdę?
> Według tego co czytałem Amerykanie nie znali przynależności samolotu do którego
>
> strzelali!
Samolot nadlatywał z Bandar Abbas także dobrze znali jego przynależność. Pozatym
wątpliwości się rozwiały gdy odebrano sygnał transpondera wojskowego samolotu.
Według jednej koncepcji był to najprawdopodobniej sygnał od Herculesa kołującego
na lotnisku w Bander Abbas a według drugiej przekłamania systemu link-11 i
przydzielenie dwóm celom Airbusowi i lądującemu A-6 znajdującemu się zupełnie w
innym miejscu takich samych kodów przez co dane się na siebie nałożyły.

> Co do wielkości samolotu to wytłumacz mi jaką to wojnę prowadziło
> USA z Iranem w tamtym czasie ,że SAMOLOT TRANSPORTOWY LUB TANKOWIEC POWIETRZNY
> mógł byc zagrożeniem dla okrętów Amerykańskich?
Wojna była niewypowiedziana USA i inne państwa wzieły na siebie ochranianie
konwojów tankowców z państw arabskich w których była w dużej mierze ropa iracka.
To było bezpośrednie wsparcie Iraku oczywiście USA uznały że większym
zagrożeniem dla żeglugi są pasdarani na swoich blaszanych motorówkach niż
Irakijczycy strzelający exocetami do wszystkiego co pływa oczywiście w rejonach
nie nadzorowanych przez USA choć i od tego zdarzały się wyjątki. Efektem tego
była choćby operacja Praying Mantis czy wysadzanie irańskich platform
wiertniczych oczywiście w imię zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi czytaj
pieniędzy dla Iraku na prowadzenie wojny.I jeszcze raz powtarzam oni byli
przekonani przynajmniej na krążowniku że strzelają do myśliwca.

> A duża różnica czasu była
> od "wsadzenia" przez Irackiego Mirage exoceta we frwgatę USS Stark a tym
> zdarzeniem? I tak Potwierdziłeś to co napisałem! Zawinili ludzie!:)
Wsadzenia 2 exocetów i jak się okazuje nie przez mirage ale spejalnie
zmodyfikowanego falcona. Co do zagrożenia to można się zastanowić nad tym czy
wogóle Amerykanie mieli jakiekolwiek dane na temat irańskiego lotnictwa bo
przecież jak F-14 czysty myśliwiec mógł zagroźić nowoczesnemu krążownikowi
ostrzelał by go z działka. Oczywiście ludzie zawinili choćby poprzez wysyłanie
komunikatów ostrzegawczych na wojskowej częstotliwości których Airbus nie był w
stanie odebrać. Ale winny jest również cały system stworzony przez Amerykanów
niedostatek radiostacji umożliwiających nasłuch korespondencji. Podczas gdy na
brytyjskich okrętach w tym czasie był specjalnie wyznacznony marynarz który
zajmował się tylko i wyłącznie obserwacją ruchu cywilnego. No i błąd ludzzki nie
wytłumaczy różnicy pomiędzy rzeczywistym a podawanym przez AGEIS profilem lotu
maszyny.



Temat: RPP i pare prawd obiektywnych.
"Wydaje mi sie ponadto, ze bledow ekonomicznych bylo ZNACZNIE mniej niz tych
politycznych - bolesnie odbijajacych sie na gospodarce"

Nie zgadzam sie. Bledow ekonomicznych bylo kilka ale za to strasznych.
Dzieki tym bledom macie najwieksze bezrobocie w rejonie, najnizszy wskaznik
zatrudnienia i praktycznie zupelnie zniszczony przemysl. Najgorsze jest to, ze
ANI elity, ani politycy nizszych szczebli nie maja pojecia jak ten temat
ugrysc, choc jest to tak proste. Spoleczenstwo tego nie rozumie, choc od kilku
lat czytam, ze "Balcerowich musi odejsc". I paradoksalnie zgadzam sie z tym w
100%. Brak klasy sredniej wynika ze sposobu dystrybucji dobr w panstwie.
Czyli wprost wynika z tych bledow.

Jedyne co macie to macie oligarchie finansowa, ktora najpewniej straci duzo
pieniedzy na ew. przyszlym kryzysie walutowym.

Problem w tym, ze istotnie zgodnie z teoriami roznych takich zwacych sie
specjalistami, wynika, ze jest teraz dobra platforma do wzrostu.
Niestety taki wzrost nie moze sie odbywac WBREW trendowi w swiecie.

Poniewaz jak pisalem gdzies wyzej, nastepuje przenikanie sie gospodarcze panstw
i taka sytuacja jest niekorzystna. Konkurencja zagraniczna w pewnym momencie
nie pozwoli na ekspansje wewnatrzrynkowa, jezeli na zachodzie zacznie sie
kryzys.

REASUMUJAC:

Zdrowy rozum ekonomiczny daje rade: NIE INGEROWAC monetarnie, lub ingerowac JAK
NAJMNIEJ. Polityke monetarna opierac na dwoch krotkich zasadach.

1) Obserwowac capacity i trzymac stope nisko jezeli tylko capacity nie jest
wykorzystane w wiecej jak 90%. Reagowac ostro i natychmiast w przypadku
przegrzewania sie gospodarki ale jedynie wtedy. Nie kierowac sie inflacja w
pierwszym miejscu.

2) Obserwowac kurs wymiany w handlu z zagranica i utrzymywac taka stope, ktora
pozwala na podazanie kursu waluty wewnetrznej zgodnie z inflacja i UTRZYMYWAC
konkurencyjnosc eksportu.

Rownoczesnie NIE WOLNO doprowadzac do spadku konkurencyjnosci prowadzenia
biznesu w Polsce w stosuku do sasiadow, bo kryzys nie skocnczy wam sie NIGDY.

Czyli innymi slowy OBNIZYC VAT, podatki, akcyzy na paliwa, zmniejszac koszty
obslugi taboru transportowego poprzez preferencje na czesci zamienne (zniesc na
to clo i VAT)

Po czyms takim w 5 lat bezrobocie bedzie NAJNIZSZE w rejonie.
I nie ma co o tym wiecej myslec.

Pa pa.



Temat: sami nie wiecie czego chcecie z tą Rospudą
Wiecie,wiecie, co chcecie
Ano, był taki senator USA, który publicznie ogłosił: "Ochrona środowiska to
totalna bzdura, nie ma po co go chronić, bo 2012 roku będzie koniec świata.
Senator ten przestał być SENATOREM NA ZAWSZE. Powinno to się zastosować do
wypowiedzi rzecznika prasowego Dyrekcji Dróg, pana Andrzeja Maciejewskiego,
który wyraził się podobnie o "nawiedzonych zielonych" i jego mocodawców.

Wielbiciele autostrad, totalnego asfaltowania i betonowania kraju pragnący
zapewnić luksusowy transport TIRów na Litwę, Białoruś, Ukrainę i byłych Prus
Wschodnich powinni ruszyć szarymi komórkami. Komu i czemu mają służyć korytarze
kołowe przez Polskę?
Anglia miała znakomite połączenia z drugą stroną Kanału Angielskiego promami,
poduszkowcami, katamaranami i zafundowała sobie tunel pod kanałem, bo ta
inwestycja zwróci się po kilkunastu latach i przybliży ją do ...kultury
europejskiej (EU).

Unijna Polska MUSI POJĄĆ, że należy zapewnić DROGI ENERGETYCZNE I TOWAROWE całej
EUROPIE i nie ma co fikać nogami, albo wypisać się z Unii póki jeszcze jest szansa.

O ile zostajemy unijnym parobkiem więc - moim zdaniem - jest konieczne:

1) ZAPROPONOWAĆ ROSJI CZŁONKOSTWO UNIJNE co rozwiąże problemy energetyczne i
surowcowe z korzyścią obustronną,
2) zmodenizować transport kolejowy tak, aby cały ciężki transport kołowy
przenieść na platformy kolejowe (patrz: transport przez tunel pod Kanałem
Angielskim)
3) obudować drogi wodne na Białoruś, Litwę i Ukrainę, Rosję tak, aby możliwy był
transport ciężkich towarów i kontenerów barkami z Morza Śródziemnego do Morza
Kaspijskiego i Morza Białego. Transport wodny jest najtańszy, czego nie trzeba
udowadniać i zużywa najmnieszą ilość energii.
4) Należy zaprzestać "wrogiej roboty" i wspólnie z pozostałymi krajami unijnymi
wyznaczyć trasy rurociągów dla ropy naftowej, gazu, pyłu węglowego (USA ma
kilkanaście takich linii transportowych powyżej 1000 km).
5) Nie utrudniać tworzenia sieci informatycznej między Zachodem i Wschodem

NIEPODLEGŁOŚĆ I SUWERENNOŚĆ POLSKA JUŻ UTRACIŁA NA RZECZ UNII, WIĘC NIE MA
POTRZEBY ROZDZIERANIA SZAT.

Należy się zdecydować: "Albo rybka, albo pipka" i nie liczyć na to, że Polska
będzie Hawajami dla USA, bo nie ten klimat i nie ci turyści.




Strona 1 z 3 • Zostało wyszukane 81 rezultatów • 1, 2, 3